Повірити в себе та «потримати в руках» інструмент для забезпечення фінансової стабільності та незалежності – найцінніше, що виділяє в досвіді, отриманому разом з УАМБ, Ірина Телька, головна редакторка районної газети «Миколаївські Вісті».

З жовтня по грудень 2019 року Українська асоціація медіа бізнесу провела 5 дводенних воркшопів з обміну досвідом між редакторами роздержавлених видань «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа». В Одесі, у Львові, в Харкові та двічі у Києві ми збирали редакторів роздержавлених районок – тих, хто шукає можливості для розвитку, кого цікавить досвід , та хто готовий поділитися власним досвідом. Разом на цих 5 воркшопах ми зібрали більш ніж 65 редакторів місцевих видань. Не було жодного заходу, де після активного обговорення не виникло б ідей спільних проектів.

«Редакторський Портал» попросив редакторів роздержавлених газет поділитися враженнями та результатами: чим це було корисно, і які практичні результати вони отримали. Отже, ваші увазі – перша з декількох Історій Успіху редакцій, які брали активну участь у проекті «Поширення успішного досвіду місцевих медіа для збільшення стійкості усіх реформованих друкованих медіа», який став можливим завдяки фінансовій підтримці проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) “Медійна програма в Україні”, який впроваджується міжнародною організацією Internews.

Розповідає Ірина Телька, головна редакторка районної газети «Миколаївські Вісті», м.Миколаїв Львівської області.

Не було жодного заходу, де після активного обговорення не виникло б ідей спільних проектів.

За досвідом до вашої редакції приїжджав Петро Магур, редактор газети «Нафтовик Борислава», та його співробітники. Ми про цей візит вже розповідали. А чи приїжджав хтось ще?

Так, ще у нас були фахівці з Агенції «ЦеГрін», з якими ми мали багатогодинне спілкування щодо проходження процесу роздержавлення та становлення розвитку редакції. Найближчим часом очікуємо на приїзд колег з м.Жидачева.

 

Яку цінність мала для вас участь у останньому проекті УАМБ, де Ви ділилися досвідом із іншими редакторами?

Перш за все, це можливість двостороннього обміну досвідом, який допомагає редакції розвивати власний комунікаційний майданчик. Так, до прикладу, досвід із запровадженням скриньок для збору запитань від мешканців громади, про який на воркшопах розповідала наша колега – Марина Животкова, редакторка газети «Сільські Новини» з Троїцького Луганської області – я запропонувала впровадити у міській раді Миколаєва. Окрім того я також запропонувала створити скриньки запитань для пацієнтів і відвідувачів міської лікарні Нового Роздолу. В обох установах цю ідею добре сприйняли та з наступного року ми будемо її впроваджувати.

Крім того, спілкування з колегами породжує реалізацію спільних проєктів. Так, до прикладу, після останнього воркшопу у Києві, який відбувся 20-21 грудня 2019 року, ми з колегами з м.Жидачева обговорюємо можливість співпраці в рамках FM-станції.

«Саме ці два чинники – віра в себе та досвід успішної реалізації власного проекту – є вирішальними у фундаментальному питанні для становлення об’єктивного та незалежного ЗМІ».

Що саме ми могли б записати в актив нашого проекту і передати за це подяку донору – але не взагалі, а саме для вашої редакції та з вашої точки зору? У чому, на ваш погляд успішність цього проекту для вас, для вашої редакції та для інших редакторів?

Від себе особисто я хочу висловити подяку донорам за фінансування не тільки цього проекту із обміну досвідом на воркшопах, але ще й більш раннього проекту, завдяки якому ми отримали грант на реалізацію власного проекту з проведення дискусій. Для нашої редакції це стало справжнім пусковим механізмом для старту цілої серії проєктів на комерційній основі. А це, у свою чергу, наблизило нас до економічної незалежності та стійкості, адже дозволило редакції отримати кошти, які необхідні для виробничих потреб. Вважаю, що такі проекти, які дозволяють зміцнювати незалежність роздержавлених видань, є надзвичайно ефективними! Я дуже прошу донорів підтримувати та розвивати їх надалі, щоб інші редакції могли виконати проект, отримати і результати і віру в себе та нарешті «потримати в руках» інструмент для забезпечення фінансової стабільності та незалежності – а не тільки знати в теорії про його існування. Саме ці два чинники – віра в себе та досвід успішної реалізації власного проекту – є вирішальними у фундаментальному питанні для становлення об’єктивного та незалежного ЗМІ. Тобто у вмінні забезпечити власну економічні незалежність. Особливо це актуально для локальних редакцій, які відчувають шалений дефіцит грошей на своїх невеликих місцевих ранках, де практично немає реклами.