Криза та розгубленість, зумовлені пандемією, змусили журналістів польського медіапроєкту «Outride.rs» докорінно змінити стратегію роботи. Замість того, щоб гарячково повідомляти про поширення коронавірусу та доносити негативні новини, це видання обрало інше – шлях історій.

Медіаексперт Якуб Гурніцький (на прикладі «Outride.rs») під час онлайн-дискусії від Львівського медіафоруму розповідає про те, як змінити фокус комунікації з читачем: від «панічного інформування» до «викладу історії», від суцільного негативу до забезпечення читача найціннішими опціями у цей непростий час — позитивним досвідом та надією. Ділимося з вами декількома корисними порадами принципів сторітелінгу.

ВЗАЄМОДІЯ З АУДИТОРІЄЮТільки так можна створювати історії з найвищою цінністю для читачів. Щоб максимально оперативно реагувати на виклики пандемії, «Outride.rs» запустив платформу Radar. Її задача була максимально проста — шляхом опитування читачів з’ясувати, які саме теми зараз є пріоритетними для аудиторії (освіта, охорона здоров’я та туризм). Звісно, далеко не кожне видання може імплементувати таку платформу-опитувальник. Однак, перш ніж взятися за історію,ви маєте бути певні, що вона комусь потрібна. Тож, взаємодійте з читачами та не соромтеся запитувати: «Що вам зараз цікаво?».

РЕТЕЛЬНО ДОБИРАЙТЕ ГЕРОЇВОснова будь-якої історії — це герої. Вчителі, що винайшли більш ефективний спосіб пояснювати дітям навчальний матеріал онлайн; дизайнери, які відклали пошиття суконь та взялися за медичні костюми та маски; історії про донорів крові, що попри додаткові пандемічні ризики, не припиняють здавати кров для онкохворих. Це все приклади, але суть одна й та сама — знайдіть героїв, познайомтесь з ними. Дізнайтесь (і потім) розповідайте їхню історію.

НЕ ГРЕБУЙТЕ «ДРІБНИМИ» ІСТОРІЯМИЇх не існує. Кожна історія, яка цікава вашому читачеві, вже є важливою. Пам’ятайте про це.

ПЕРЕВІРЯЙТЕ ФАКТИ ТА ЛОКАЛІЗУЙТЕНаприклад, в умовах пандемії, реальність різниться в залежності від геолокації. Намагайтесь задіяти будь-які ваші контакти, щоб перевірити конкретні випадки, факти та події.

ПРОПОНУЙТЕ ТА ПОКАЗУЙТЕ РІШЕННЯІсторія — це не просто оповідь. Вона має показувати шлях, давати надію та надихати. Наприклад, на «Outride.rs» вже є понад 1000 історій про пандемію, перевірених регіональними редакторами з різних країн. Далеко не всі історії пропонують довгострокові рішення проблем, вони можуть надихнути читачів і підказати ідею — пояснює Якуб Гурніцький.

Джерело: https://internews.ua/opportunity/storytelling-service