Редакціям онлайн-видань важливо знати свою аудиторію та розуміти її потреби — це основа для планування контенту. І коли команда готує матеріали, які не відповідають цим потребам і запитам, сподіватися на велику кількість переглядів та високу відвідуваність сайту не варто.

Не знати свою цільову аудиторію

Одне з головних запитань — для кого ви пишите. На старті відповісти на це питання допоможе робота з Google Analytics. Це безкоштовний інструмент, який дозволяє “виміряти аудиторію”, побачити об’єктивні дані в конкретний момент і в динаміці.

Для ефективного використання отриманих даних перевірка GA має перетворитися на щоденну звичку. Це допоможе постійно тримати в голові образ вашої аудиторії. Ще краще уявити її як конкретного персонажа з чіткими характеристиками та потребами, роздрукувати візуальний образ та тримати його над робочим місцем. І тут важливо не ототожнювати інтереси редакції з інтересами читачів.

Ще одна поширена помилка — використовувати однаковий підхід у всіх соціальних мережах. Однак там різні аудиторії, і це варто враховувати при створенні стратегії просування. Побачити свою аудиторію на сторінці у Facebook можна у вкладці “Статистика — Користувачі”. Там зібрані дані про вік, стать, країну, місто та мову, якою спілкуються ваші підписники.

Плутати аудиторію сайту та газети

Коли редакції роздержавлених або приватних газет лише починають працювати в онлайні, вони часто плутають аудиторію свого друкованого видання та сайту. Однак припущення, що ці аудиторії тотожні — неправильне. Вони можуть перетинатися лише частково. Тому не варто використовувати старі підходи та формати у наповненні онлайн-медіа. І тим паче не публікувати на сайті матеріали із газетними заголовками та структурою. Адаптуйте їх під ту аудиторію, яка реально їх читатиме.

Писати про те, що аудиторію не хвилює

Під час підготовки будь-якого матеріалу редакція спершу має дати відповідь — чому варто витратити час на цей текст, чим він може бути корисним для читача та які проблеми вирішує.

Редакціям необхідно прислухатися до того, що відбувається місцевих спільнотах, помічати те, що насправді має значення. Лише таким чином можна зрозуміти, чим живе місто, що для нього актуально та вписувати це у редакційний план.

Крім того, не варто витрачати час на абстрактні матеріали — вони зазвичай нікого не чіпляють. Вихід — знаходити теми у місті, а не вигадувати їх. Пишіть про людей, які поруч. Люди люблять читати про себе та те, що їх оточує. Саме такі тексти зазвичай викликають найбільше емоцій.

Не реагувати на зворотний зв’язок

Спілкуйтеся зі своїми читачами у соціальних мережах. Найбільшу вагу серед взаємодій — а це лайки, шери, кліки на статтю та коментарі — мають саме останні. Вони і мають цікавити вас найбільше, адже це створює дискусії на сторінці та дозволяє побачити, що думає ваша аудиторія. Тому реагуйте на всі коментарі та спонукайте до дискусії.

Залишати формати, які не працюють

Тут все просто. Не витрачайте час на матеріали, які не дають вам бажану кількість переглядів. Декількох тестових разів цілком достатньо, щоб зрозуміти, чи потрапили ви в запит аудиторії і чи цікаво їй витрачати час саме на ваш формат.

Юліана Охотнік, менторка Агенції локальних медіа “Або”